Uudised

ADAC Suverehvide test 2024

Autole uue rehvikomplekti valikule tasub kulutada veidi aega. Keegi ei taha osta tõestamata toodet, eriti kui sellel on oluline mõju sõiduohutusele. ADAC 2024 suverehvide test aitab teil leida optimaalse lahenduse. Sel aastal kontrollisid spetsialistid 16 populaarses suuruses 215/55 R17 mudelit.

Sissejuhatuseks – ADACi edetabel lühidalt

ADAC on sõltumatu autotööstuse organisatsioon Saksamaalt. Tegemist on suuruselt teise autoklubiga maailmas. Selle üheks põhitegevuseks on muuhulgas juhi ohutusele tähelepanu pööramine. See kajastub näiteks igal aastal korraldatavates erapooletutes rehvitestides, nii suvel, talvel kui ka aastaringselt. Rehve kontrollitakse erinevates tingimustes, mis vastavad hooajale, milleks need on ette nähtud, mis võimaldab kiiresti kontrollida tootjate lubadusi/tagatisi.

Kuidas loodi 2024. aasta suverehvide edetabel?

Testi läbiviimise meetod oli tänavu sarnane ADACi korraldatud 2023. aasta suverehvide testiga. Rehvide käitumist kontrolliti nii kuivades kui märgades tingimustes. Selles versioonis testiti rehve suurusega 215/55 R17, mida saab kasutada paljudes populaarsetes autodes, näiteks: Skoda Superb, Volkswagen Passat, Toyota Yaris Cross, Renault Megane ja KIA Optima.

Väärib märkimist, et spetsialistid kontrollisid mitte ainult premium-segmendi mudeleid, vaid ka kesk- ja turistiklassi kuuluvaid mudeleid. Kokku sai testitud koguni 16 erinevat hinnaklassi toodet. Tänu sellele on nimekiri kasulik nii inimestele, kes hoolivad parimast jõudlusest, kui ka juhtidele, kes soovivad parimat hinna-kvaliteedi suhet.

ADAC organisatsiooni poolt läbi viidud suverehvide testid on ette valmistatud eriti hoolikalt. Spetsialistid kontrollivad mudeleid täpselt määratletud tingimustes ja seejärel analüüsitakse kõiki tulemusi põhjalikult. Selles etapis on olulised konkreetsed hindamiskriteeriumid, mis võimaldavad klassifikatsiooni esitada.

Väärib märkimist, et 2024. aasta suverehvide edetabel on sarnaselt testide varasematele versioonidele täiesti sõltumatud. See tähendab, et rehvitootjad ei mõjuta uuringus antud punkte.

Suverehvide test 2024 – ADAC hindamiskriteeriumid

2023. aasta suverehvide testi käigus võttis ADAC kasutusele täiesti uued kriteeriumid, mida on säilitatud ka selle aasta väljaandes. Kuigi rõhk on eelkõige ohutusel, pöörasid korraldajad tähelepanu ka keskkonnateemadele.

Peamised hinnatud kategooriad:

Sõiduohutus (70% lõpptulemusest), mis sisaldab:

käitumine kuival pinnal (40% kategooria tulemusest),
käitumine märjal pinnal (60% kategooria tulemusest).
Keskkonnasäästlikkus (30% lõplikust hindest), mis sisaldab:

läbisõit (40% kategooria tulemusest),
rehvide kulumine (20% kategooria tulemusest),
toimivus (20% kategooria hindest),
tekitatud müra (10% kategooria tulemusest),
säästev areng (10% kategooria tulemusest).
Testide paremaks mõistmiseks tasub lähemalt uurida ka kõikide kriteeriumide üksikuid komponente.

Käitumine kuival pinnal – selle kriteeriumi hindamist mõjutab käitumine manöövritel, näiteks sõiduraja vahetamine või stabiilsus kurvides. Mõju avaldavad ka ABS-süsteemiga pidurdusteekond alates kiirusest 100 km/h ja sõidumugavus, st veojõu stabiilsus, roolireaktsioon jne.

Käitumine märjal pinnal - selle aspektiga kontrollitakse ABS-süsteemiga pidurdusteekonda alates kiirusest 80 km/h, samuti vastupidavust vesiliule, sõites suurel kiirusel käänulisel teel vihmastes tingimustes.

Läbisõit – kontrollitakse samade autode kolonnidel. Läbitav vahemaa on ligikaudu 15 000 kilomeetrit ning iga 2,5 tuhande kilomeetri järel analüüsitakse lasermõõtmise abil turvise sügavust. Lisaks tehakse uurimisjaamas ka mõõtmisi. Katsed jätkuvad, kuni saavutatakse minimaalne lubatud mustrisügavus (1,6 mm).

Rehvi kulumine – selle kriteeriumi puhul on määrav rehvi hõõrdumine.

Tõhusus – see aspekt hõlmab rehvi massi ja selle mõju rataste inertsmomendile kiirendamisel, samuti kütusekulu kiirusel 100 km/h.

Tekitatud müra s – see komponent kontrollib müra nii auto sees (kiirusel 130–30 km/h) kui ka väljaspool (kiirusel ca 80 km/h väljalülitatud mootoriga).

Säästev areng on väga ulatuslik kriteerium. Nende hulka kuuluvad: tootja riik, mis mõjutab tarneteid, ISO 14001 sertifikaat, olelusringi sertifikaat ISO 14025 ja ISO 14040/44, ÜRO Global Compacti liikmelisus, testrehvi protekteerimine, kontaktivaba identifitseerimise võimalus. proovirehvid, nt. RFID tehnoloogia kasutamine, säästva arengu sertifikaat vastavalt Ecovadisele, tootmismaterjalide jääkide sattumine keskkonda rehvi kasutamise käigus, võimaldades tootjal testrehve tagastada.

Hindamissüsteem 215/55 R17 ADAC suverehvide pingereas

ADAC suverehvide testi hindamissüsteem põhineb eeldatavatel tulemustel. Individuaalsete kriteeriumide alusel antavad punktid tähendavad tulemusi kahes põhikategoorias, mis omakorda mõjutavad antud mudeli lõpptulemust. Tasub meeles pidada, et mida madalam on hinne, seda parem hinne.

ADAC – 2024. aasta suverehvide test mõõdus 215/55 R17