Uudised

Kas osta uued või kasutatud rehvid?

Kaaludes, mida valida – kas kasutatud või uusi rehve, peaksime arvesse võtma mitmeid tegureid. Kõige tähtsam on ohutus, meie lähedaste ja teiste liiklejate ohutus. Tehtud otsus võib kellelegi maksta palju rohkem kui nelja ratta hind. Seetõttu vaatleme mõlema lahenduse eeliseid ja puudusi.

Kas kasutatud rehve tasub osta?

Otsustades autol rehve vahetada, alustame tavaliselt saadaolevate pakkumiste kontrollimisest. Otsime internetist võimalusi ja küsime sõpradelt. Siis juhtub, et puutume kokku kasutatud rehvidega. Hind, üsna madal ja väga atraktiivne, võib tunduda piisav põhjus edasiste otsingute lõpetamiseks. Aga kas see on tõesti hea otsus?

Rehvid ei mõjuta mitte ainult auto jõudlust ja meie mugavust reisimisel, vaid vastutavad eelkõige sõiduki haardumise ja pidurdusteekonna pikkuse eest. Rattad on ainuke kokkupuutepunkt auto ja tee vahel, seega on need meie ohutuse seisukohalt üliolulised. Tuhandeid kilomeetreid läbinud kasutatud rehv ei paku enam oma täit potentsiaali. Selle tulemusena halveneb haardumine ja ratas "kleepub" asfaldile üha vähem. See on tõsine argument, miks kasutatud rehvi ostmine ei ole parim idee.

 

Kasutatud talve- ja suverehvide omadused

Turvise kuludes kaotavad rehvid aeglaselt oma sõiduomadused. Seetõttu ei taga odavad kasutatud talverehvid kaduvate lamellide ja soonte tõttu maksimaalset haardumist lumel, jääl ja lörtsis. See tähendab pikemat pidurdusteekonda, rasket kontrolli auto üle ning võib põhjustada ka libisemist ja sellest tulenevalt isegi õnnetust.

Samamoodi järgivad aja jooksul kasutatud suverehvid roolimiskäsklusi üha vähem täpselt. See on eriti nähtav märjal pinnal, kus kaitse vesiliu vastu on ülioluline, mis võib põhjustada kontrolli kaotamise sõiduki üle.

Selgub, et uued täismustriga suverehvid või talverehvid hoolitsevad meie ohutuse eest palju paremini, mugavusest rääkimata. See kehtib ka uute lamellrehvide kohta, mis on eriti vastuvõtlikud kiiremale kulumisele.

 

Kasutatud rehvide ostmine on riskantne


Kui otsustame osta kulunud rehve internetioksjonitelt, naabrilt või veel hullem prügimäelt, ostame alati põrsast kotis. Juhtub, et ebaausad müüjad püüavad raha teenida esemete pealt, mis kasutamiseks ei sobi. Püütakse müüa tehasejäätmeid või õnnetuses osalenud rehvi, mille turvis tundub esmapilgul väga hea. Teised pakuvad komplekti, mida on varem kasutanud, tegelikult teadmata, et midagi on valesti. Rehvidefektid pole sageli kohe märgatavad.

Võib selguda, et odavamalt ostetud kasutatud rehvid – olenemata sellest, kas need on premium, medium või economy segmendist – ei kõlba enam edasiseks kasutamiseks. Põhjuseks võivad olla konstruktsiooni defektid või turvise kahjustused, mis on tingitud ebaõigest paigaldamisest või rehvide mittevastavusest auto mudelile ja sõidustiilile. Teisalt võis olla ka kokkupõrge või õnnetus, mis kahjustas rehvi sisemist struktuuri.

Süüdi võib olla ka toiming ise, sealhulgas näiteks korrapärase pöörlemise puudumine või vale rõhu säilitamine. Kunagi ei saa kindlalt öelda, kuidas kasutatud rehve on kasutatud, seega tasub nende ostmisel olla väga ettevaatlik.

​Üks oluline teema on veel – kasutatud rehvide müügiga ei kaasne garantiid. Kui uutel auto-, mootorratta- ja veoautorehvidel on see olemas, siis kasutatud rehvidel mitte. Seega kui juhtub rike, mis pole teie süü, ei saa me müüja abi kasutada.

 

Demorehvid – kas neid tasub osta?


Kasutatud rehvid ei ole ainult need, mis on sõitnud sadu kilomeetreid, lebanud naabri garaažis või on protekteeritud. Sellesse kategooriasse kuuluvad ka demorehvid. Arvamused nende kohta on erinevad, sest tavaliselt paigaldatakse need lühikeseks perioodiks, demonstratsiooni eesmärgil autosalongidesse või transpordiks ning nende läbisõit pole suur. Rõhutamist väärib see, et tegemist ei ole täiesti uute rehvidega.

Autojuhte võib ahvatleda demorehvide soodushind, kuid ka siin tasub olla ettevaatlik. Me ju ei tea, kui kaua on rehve autole paigaldatud, kas neid hoiti vastava rõhu all ja millised välistegurid võisid neid mõjutada. Muidugi on tõsiasi, et kasutamine mõjutab peamiselt rehvide kulumist, kuid kui tahame tagada enda ja oma lähedaste turvalisuse, siis ei tohiks selles kahelda. Seetõttu ärgem laskem end petta sellistest turundusloosungitest nagu: kasutatud rehvid näevad välja nagu uued .

 

Uued või kasutatud rehvid – mida valida


See, kas kasutatud rehve tasub osta ja paigaldada, sõltub teie individuaalsest vaatenurgast. See pole aga soovitatav lahendus, kui ainult reisijate turvalisuse huvides. Tuleb arvestada, et sellised rehvid ei paku kunagi nii häid parameetreid kui otse tehasest pärit rehvid. Kasutatud komplekti ostmine on kulu, uue aga investeering.

Fakt on see, et uued talve-, suve- või lamellrehvid on kallimad kui kasutatud rehvid. Pidage aga meeles, et hinnaga tuleb kaasa kvaliteet, tootjagarantii ja paremad sõiduomadused, mida kasutame mitu hooaega. Täisfunktsionaalsed kõrge turvisega rehvid kestavad kauem, mis tähendab, et järgmine vahetus ja seega ka kulutus lükkub edasi. Kõigele vaatamata on kõige tähtsam hoolitseda enda ja meiega koos reisivate inimeste turvalisuse eest.

Lõppkokkuvõttes selgub, et majanduslikku aspekti arvestades on uutel rehvidel eelis. Lisaks pikemale kasutuseale mõjutavad seda ka mitmed muud tegurid.