Uudised

Korralikud rehvid aitavad vältida vesiliugu.

Vesiliug (ka hüdroplaan) on olukord, kus auto rehvid kaotavad teekattel haarduvuse ja ujuvad veekilel. See võib juhtuda siis, kui vihmavee, lume või jää kiht teekattel muutub nii paksuks, et auto rehvid ei suuda seda kiiresti ega efektiivselt eemaldada. Vesiliug on ohtlik, sest autojuht kaotab kontrolli sõiduki üle ning pidurdamine ja manööverdamine muutuvad raskendatuks.

Rehvid mängivad vesiliu ennetamisel ja sellest taastumisel väga olulist rolli. Siin on mõned viisid, kuidas rehvid aitavad vähendada vesiliu riski.

 

Rehvi mustri sügavus

Rehvimustri sügavus mängib olulist rolli vesiliu vältimisel. Sügavad rehvimustrid aitavad kiiresti ja tõhusalt eemaldada vett teekattelt ning säilitada paremat haarduvust. Allpool on mõned olulised punktid, mis puudutavad rehvimustrite sügavust ja vesiliu vältimist:

  1. Minimaalne seaduslik sügavus: Paljudes riikides on seadusega kehtestatud rehvimustri miinimumsügavus. See tähendab, et rehvid peavad olema piisavalt sügavad, et tagada turvaline sõit. Enamasti nõutakse vähemalt 1,6 mm sügavust, kuid see võib riigiti erineda.

  2. Soovitatav sügavus: Kuigi seaduses võib olla määratud minimaalne sügavus, on soovitatav kasutada rehve, mille mustrisügavus on märkimisväärselt suurem. Enamik rehvitootjaid soovitab rehvide vahetamist, kui nende mustrisügavus on alla 3-4 mm, eriti kui sõidate sagedamini märjal teel.

  3. Vesiliu risk ja sügavus: Vesiliu risk suureneb, kui rehvimustrisügavus väheneb. Sügavad mustrid võimaldavad rehvidel eemaldada rohkem vett ja hoida paremat haarduvust. Madalad mustrid aga suurendavad libisemise ohtu.

  4. Kontrollige rehvimustrit regulaarselt: Oluline on regulaarselt kontrollida rehvimustrit. Saate seda teha spetsiaalse rehvimustri mõõtjaga või kasutades mündi trikki. Kui rehvimustri sügavus on piisavalt väike, peate kaaluma rehvide vahetamist.

  5. Hooajarehvid: Kui elate piirkonnas, kus esineb sageli vihmasid või lumetorme, võiksite kaaluda hooajarehvide kasutamist. Need on spetsiaalselt kavandatud vastavalt ilmastikutingimustele ning neil on sügavad mustrid, mis aitavad paremini hakkama saada ekstreemsete ilmastikutingimustega.

Kokkuvõttes on rehvimustrite sügavus oluline tegur vesiliu vältimisel ja üldise sõiduohutuse tagamisel. Korrapärane rehvimustrite seisukorra kontrollimine ja vajadusel uute rehvide hankimine aitavad kindlustada, et teie sõiduk oleks suuteline märjal teekattel ohutult liikuma.

 

Õige rehvirõhk

Õige rehvirõhk on oluline vesiliu vältimisel ja üldise sõiduohutuse tagamisel. Siin on mõned põhjused, miks õige rehvirõhk on vesiliu vastu võitlemisel oluline:

  1. Haarduvus: Õige rehvirõhk võimaldab rehvidel paremini haarduda teepinnaga. Kui rehvidel on liiga madal rõhk, võivad nad deformeeruda ja kaotada kontaktpinna teega, mis suurendab vesiliu riski.

  2. Vee äravool: Õige rehvirõhk aitab vee kiiret ja tõhusat eemaldamist rehvi ja teepinna vaheliselt alalt. Kui rehvid on liiga madala rõhuga, ei suuda need vett piisavalt kiiresti eemaldada, mis võib põhjustada hüdroplaani.

  3. Stabiilsus ja kontroll: Õige rehvirõhk aitab säilitada sõiduki stabiilsust ja kontrolli, eriti märjal teekattel. Madala rehvirõhuga rehvid võivad muuta sõiduki käitumist ettearvamatuks ja suurendada libisemise ohtu.

Rehvirõhu soovitatavad väärtused võivad erineda sõiduki tüübi, suuruse ja tootja järgi, mistõttu on oluline järgida sõiduki kasutusjuhendis antud rehvirõhu soovitusi. Seejuures tuleb arvestada ka sõidutingimustega ja koormusega. Lisaks on hea mõte regulaarselt kontrollida rehvirõhku ja seda vajadusel korrigeerida, eriti külmemate ilmastikutingimuste korral, kuna külmakraadid võivad rehvirõhku mõjutada.

Kokkuvõttes võib öelda, et õige rehvirõhk on üks oluline tegur vesiliu vältimisel ja üldise sõiduohutuse tagamisel. Õigeaegne rehvirõhu kontroll ja korrigeerimine aitavad parandada rehvide haarduvust ja stabiilsust märjal teekattel ning vähendavad libisemise riski.

 

Sõidukiirus

Sõiduki kiirus mängib olulist rolli vesiliu tekkimisel ja selle mõju raskusastmes. Kui sõiduki kiirus on liiga suur märjal teekattel, suureneb vesiliu oht märkimisväärselt. Siin on mõned põhjused, miks sõiduki kiirus on vesiliuga seotud:

  1. Vesi koguneb rehvide alla: Kui sõiduki kiirus on kõrge, ei pruugi rehvid suuta eemaldada vett teekattelt piisavalt kiiresti. See võib põhjustada vee kogunemist rehvide alla ning tekitada vesiliu.

  2. Kontrolli kaotus: Kui sõiduki kiirus on liiga suur ja vesiliu tekib, võib juht kaotada sõiduki üle kontrolli. Libisemine võib muutuda ettearvamatuks ja juht ei pruugi suuta sõidukit pidurdada, suunata ega manööverdada.

  3. Pidurdusmaa pikeneb: Vesiliu korral suureneb pidurdusmaa märkimisväärselt, eriti kui kiirus on kõrge. Kuna rehvid kaotavad haarduvuse teepinnaga, võib sõiduki peatamine võtta rohkem aega ja kaugust, mis suurendab kokkupõrke riski.

Vesiliu riski vähendamiseks on oluline kohandada sõiduki kiirust vastavalt teeoludele. Kui teekate on märg ja vihmased tingimused valitsevad, siis tuleks kiirust vähendada, et suurendada rehvide võimet eemaldada vett teepinnalt ja säilitada parem haarduvus. Siin on mõned soovitused:

  • Jälgige kiirusepiiranguid ja vähendage kiirust, kui vajalik.
  • Pidage meeles, et märjal teel pidurdamiseks võib kuluda kauem aega, seega hoidke pikemat jälgimisvahemaad eelneva sõiduki jaoks.
  • Vältige järske manöövreid ja pidurdustegevusi märjal teel.
  • Vältige kiirendamist kiirelt märjal teel.
  • Kui sõidukil on veojõu kontrollisüsteem (nt ABS), laske sel oma tööd teha ja vältige pedaali jõuliselt vajutamist.

Kokkuvõttes on oluline märjal teel sõites arvestada teeoludega ja kohandada sõiduki kiirust vastavalt, et vähendada vesiliu riski ja tagada sõiduohutus.

 

Erinevad rehvimustrid vesiliu vältimiseks.

Erinevad rehvimustrid on loodud spetsiifilistel eesmärkidel, sealhulgas vesiliu vältimiseks ja parema haarduvuse tagamiseks märjal teekattel. Siin on mõned tavalised rehvimustrid ja nende eelised vesiliu vastu võitlemisel:

  1. Vihmamustriga rehvid: Need rehvid on spetsiaalselt kavandatud märjal teekattel sõitmiseks. Neil on sügavad ja laiad sooned ning spetsiaalsed lamellid, mis aitavad paremini eemaldada vett rehvi ja teepinna vahelt. Vihmamustriga rehvid tagavad parema haarduvuse ja vähendavad vesiliu ohtu.

  2. Lamellrehvid: Lamellrehvid on tavaliselt talverehvid, kuid neil on ka märja tee jaoks head omadused. Need rehvid on varustatud väikeste lõigete või lamellidega, mis lõikavad läbi vee ja lume ning aitavad parandada haarduvust.

  3. Suunaga rehvid: Suunaga rehvid on mustriga, mis on kavandatud vee suunamiseks rehvi keskelt välja. See aitab vältida veeplaane ja hüdroplaane ning tagada parema haarduvuse märjal teel.

  4. Süvendatud sooned: Mõned rehvid on varustatud süvendatud ja laiemate soonedega, mis aitavad kiiresti eemaldada vett rehvi ja teekatte vahelt. Need rehvid suurendavad vesiliu vastupidavust.

  5. Asümmeetrilised mustrid: Asümmeetrilised mustrid on kujundatud spetsiaalselt parema haarduvuse tagamiseks nii kuival kui ka märjal teekattel. Neil on erinevad mustrid sise- ja väliskülgedel, mis aitavad parandada vesiliu vastupidavust ja manööverdusvõimet.

  6. Silikaatseguga rehvid: Mõned rehvid kasutavad spetsiaalset silikaatsegust koostist, mis aitab parandada rehvi haarduvust märjal teekattel. See muudab rehvid sobivaks märjadesse tingimustesse.

Oluline on märkida, et rehvide tüüp ja muster võivad mõjutada sõiduki käitumist erinevates tingimustes. Kui elate piirkonnas, kus esineb sagedasi vihmasid või märja teega seotud probleeme, võiksite kaaluda spetsiaalsete vihmarehvide või muude sobivate rehvide kasutamist, et tagada parim vesiliu vastu võitlemine ja üldine sõiduohutus. Samuti on oluline regulaarselt kontrollida rehvide seisukorda ja vajadusel need õigeaegselt välja vahetada, et tagada nende efektiivsus ja turvalisus.